نماينده شوراي عالي آموزش وپرورش در استان کردستان:

جشنواره تولید محتوای آموزشی دبیران و هنرآموزان دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار می شود

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: جشنواره تولید محتوای آموزشی دبیران وهنرآموزان دوره دوم متوسطه کار دانش خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار می شود.

 به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان،طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار داشت:جشنواره تولید محتوای آموزشی دبیران وهنرآموزان با هدف ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی، پرورش توانمندی ها وخلاقیت های دبیران، هنرآموزان وکارکنان شاغل درآموزش وپرورش استثنایی برگزار می شود.

 محمدی با بیان اینکه تمامی هنرآموزان و دبیران دوره دوم متوسطه کار دانش خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه می توانند در این جشنواره شرکت کنند، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اجرایی ، جشنواره تولید محتوای آموزشی در یک مرحله وبه صورت کشوری برگزار می شود.

 رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: براساس تقویم زمانبندی فرآیند اجرای شیوه نامه، علاقمندان تا 13 اسفندماه جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در حوزه آموزش اداره استثنایی استان ارسال کنند.

 نماينده شوراي عالي آموزش وپرورش در استان کردستان افزود: آثار تولیدی باید محصول فعالیت علمی و خلاقانه فردی یا گروهی وبا رعایت حق مالکیت فکری و معنوی و متناسب با برنامه درسی رشته های کمک کار(ساده) نقاش ساختمان، کمک آشپز، کمک خراط، کمک قالی باف،کمک تعمیر کار کفش و سایر رشته های مرتبط باشد.

 محمدی خاطر نشان کرد: مشخصات کلی درس،تطابق اهداف ومحتوا، سطح و ارزش علمی محتوا، کیفیت صحفه آرائی واستفاده از گرافیک مناسب، میزان ایجاد انگیزه ورغبت در یادگیری وسهولت یادگیری محتوا از محورهای ارزیابی  این جشنواره می باشند.

نماينده شوراي عالي آموزش وپرورش در استان کردستان تولید محتوای آموزشی متناسب با نیازهای دانش آموزان را یکی از گام های اساسی درنظام آموزشی عنوان کرد وگفت: حضور مؤثر هنرآموزان  ودبیران صاحب نظر وآگاه می تواند این جشنواره را به یک فرصت مطلوب جهت رسیدن به هدف های آموزشی و پرورشی تبدیل نماید.

 وی با بیان اینکه معلمان به عنوان هدایت کننده ومؤثرترین عنصر در فرآیند آموزش وپرورش به شمار می‌آیند،تصریح کرد: موفقیت نظام آموزشی به تعامل دانش،مهارت وحساسیت معلم ازیک سو وتحقق انتظارات یادگیرندگان از سوی دیگر مرتبط است.